Diana Baicu, Directorul General Top Line Europa, a știut dintoteauna că puterea exemplului este decisivă pentru prestanța unui lider și, conducând o companie din domeniul frumuseții, a ales ca ea însăși să fie cartea de vizită a acesteia: nu numai că arată întotdeauna impecabil, că știe pe de rost prospectul sutelor de produse din portofoliu, dar viziunea și intuiția ei au dus la creșterea continuă a business-ului Top Line în ultimii 20 de ani. În perioada izolării, am observat la Diana același tonus de excepție, aceeași determinare și aceeași muncă susținută: a organizat lansări online, s-a implicat în proiecte caritabile, a gândit parteneriate și a rămas aceeași inspirație dintotdeauna.
Am rugat-o, așadar, să ne povestească nu numai despre noua strategie de business, ci și să ne dea câteva sfaturi practice legate de ceea ce putem face singure acasă cât timp stăm departe de saloanele de frumusețe.
Diana, conduci un business dedicat frumuseții. Aș vrea să îmi spui care este impactul acestei perioade asupra afacerii tale.
Pandemia a afectat și business-ul nostru în mod major, ca și majoritatea business-urilor existente. Noi furnizăm produse și mobilier aparatură saloanelor de înfrumusețare și clinicilor de medicină estetică, care au fost închise pe timpul stării de urgență. Ca urmare, în acest moment, am rămas doar cu vânzarile online pe toplineshop.ro. Ne-am concentrat eforturile pe acest canal și am venit cu soluții pentru consumatorul de frumusețe, soluții care pot fi aplicate acasă de către fiecare dintre noi. Dăm consultații referitoare la orice obiectiv de înfrumusețare, iar cel care ne solicită recomandarea va cumpăra sau nu de la noi.
Ce soluții ați adoptat pentru angajații voștri?
Imediat ce am intrat în perioada de carantină, principala noastră preocupare a fost să găsim o soluție pentru angajații noștri. Cel mai important considerăm că este să trecem prin criză împreună cu echipa noastră. O parte dintre angajați au continuat să lucreze, dar respectând toate condițiile de siguranță. De exemplu, la depozit, pentru pregătirea și expedierea comenzilor online, am luat măsurile de distanțare și protecție, angajații purtând mănuși și măști și respectând toate condițiile de dezinfecție. O altă parte din echipă continuă să lucreze de acasă și lucrăm foarte bine online, iar o altă parte au intrat în șomaj ethnic, dar s-au înscris benevol la seminarii de specialitate online. Faptul că echipa noastra își dorește să se informeze și să se educe suplimentar în această perioadă ne bucură mult.
Cum ai schimbat strategia de comunicare în această perioadă?
Comunicarea noastră are două direcții: profesioniștii în înfrumusețare, pe care noi îi considerăm partenerii noștri și clientul final consumator de servicii și produse de înfrumusețare, pe care îi considerăm clienții noștri. În această perioadă, ne-am adresat mai mult consumatorului de frumusețe, cu testimoniale, recomandări pas cu pas cum poate să își facă acasă singur diverse proceduri de înfrumusețare.
Dacă înainte lucram mult cu saloanele de înfrumusețare și clinicile de medicină estetică, acum ne focusăm mai mult pe comunicarea și relația cu consumatorul de frumusețe și asta este diferit. Timp de aproape trei săptămâni, am avut zilnic #staybeauty live pe Instagram, cu vedete și influenceri care ne-au povestit despre rutina lor de înfrumusețare în acestă perioadă, în care nu au acces la servicii profesionale și am aflat atat de multe lucruri interesante pentru consumatoarele de frumusețe.
Ce decizii ai luat pe termen scurt și mediu? Poți face o predicție a ceea ce se va întâmpla cu industria de frumusețe, cu saloanele și serviciile?
Nimeni nu știe cu certitudine ce va însemna noua normalitate și ce ne rezervă viitorul imediat. Credem că este foarte important să avem mintea și inima deschise și să ne adaptăm rapid la noua situație. Cred că trendul diversității și al inclusivității care se manifestă global va fi și mai relevant în perioada imediat următoare. Este foarte important să avem toleranță și acceptare față de noi înșine și de ceilalți. Sloganul nostru este UNALIKE BEAUTY și cred că este mai actual ca niciodată. Consumatorul își doreste cea mai bună variantă pentru banii lui.
Oamenii înțeleg că frumusețea trebuie să meargă mână în mână cu sănătatea. Este tot mai interesat de ”how to-uri” simple, entertaining și sfaturi utile privind produsele cosmetice.
Interesul se mută către produsele foarte eficiente și cu concentrații mari de ingrediente active, dar care pot crea sensibilități dacă sunt folosite nepotrivit, așa că sfatul specialistului este extrem de important.
Siguranța va fi pe primul plan în tot ceea ce înseamnă serviciile de înfrumusețare și cred că este normal acest lucru atâta vreme cât sănătatea merge mână în mână cu frumusețea. A te comporta ca un chirurg gata să facă o operație este ceea ce ne așteptăm de la profesioniștii în domeniul înfrumusețării.
Mai puțin, dar de cea mai bună calitate se pare că va fi unul dintre trendurile viitorului.
Știu că ați extins afacerea și în Bulgaria. Acolo care este situația?
În Bulgaria, situația este diferită, în sensul că saloanele de înfrumusețare au funcționat tot timpul și au fost închise prin decizie guvernamentală. Multe saloane au închis la mijlocul lui martie, dar acum au deschis și lucrează respectând regulile de igienă și distanțare. Numarul clienților din saloane este mai redus, dar în creștere.
Multor saloane le va fi greu să revină pe piață. Ați gândit un plan pentru acestea?
Am pus la punct un program destinat partenerilor noștri, prin care să-i ajutăm să depășească această perioadă dificilă. Acesta include în primul rand kituri pentru igienă, dar și protocol de lucru și dezinfecție și măsuri clare de protecție pentru profesioniștii din domeniu și clienți. Pentru noi, sănătatea lor este cea mai importantă. Ca urmare, va trebui să ne comportăm ca și medicii și să respectăm toate regulile de igienă și distanțare.
Apoi le-am pus la dispoziție oferte speciale, pentru că vom fi cu toții mult mai atenți la modul în care ne cheltuim banii.
Nu în ultimul rând, le-am pus la dispoziție conditii de plată flexibile adaptate pentru fiecare în parte, în așa fel încât să depășim această perioadă împreună.
Suntem siguri că împreună vom putea găsi o soluție în așa fel încât să trecem cu bine prin criza sanitară și economică. În situații de criză rezistă nu cei mai puternici, nici cei mai deștepți, ci cei mai flexibili. Sigur că dacă ești și inteligent și puternic și flexibil asta ajută:)
Ție ce îți lipsește cel mai mult în perioada asta?
Cel mai mult îmi lipsește conexiunea directă cu oamenii. Să văd, să ascult, să mă întâlnesc cu oameni diferiți, preocupați mai mult sau mai puțin de înfrumusețare este sursa mea de inspirație. Este important pentru mine să vorbesc cu oamenii, să îi observ și să îi ascult. Vreau să avem succes la consumatorii de beauty și să le oferim ceea ce au nevoie și le face plăcere, așa că informația și inspirația trebuie să vină de la ei.
Îmi lipsesc mult călătoriile, seminariile și conferințele internaționale la care participam mereu. Întotdeauna îmi vin multe idei pe care le aplic în business pornind de la o prezentare, un eveniment sau o vitrină. Orice călătorie mă încarcă, îmi dă energie și mă provoacă.
Ați fost printre primii care au făcut donații de produse de igienă prin campania inițiată de Andreea Marin. Cum a decurs toată operațiunea la care ai luat parte personal?
Ne-am mobilizat foarte repede și am vrut să fim alături de Andreea în această campanie minunată Prețuiește viața pentru că promovează ideea de omenie și solidaritate pur și simplu. Credem că fiecare dintre noi poate face ceva pentru a ajuta în lupta împotriva pandemiei și că toți împreună putem face lucruri extraordinare. Am făcut o donație în produse pentru igienă personală și de unică folosință: kimonouri, role de hârtie pentru paturi, papuci etc în valoare de 33.000 eur în primul convoi umanitar și am fost la Stadionul Național pentru a mă asigura că totul decurge perfect. Și așa a fost.
Am făcut o altă donație de aproape 10.000 eur pentru medicii și cadrele medicale din spitalele Covid în produse de îngrijire din brandurile noastre preferate.
1% din încăsarile obținute din vânzările noastre online merg către campania Prețuiește Viața.
Andreea este o forță și are capacitatea de a mobiliza o mulțime de oameni într-un timp foarte scurt. Voi faceți împreună campania Nu Există Nu Se Poate și am văzut că ați lansat deja următoarea ediție. Ce noutăți aduce această a patra ediție?
Andreea este o forță! Este cea mai puternică, tenace și muncitoare persoană pe care o cunosc. Andreea ne arată zilnic ca Nu Există Nu Se Poate și are o capacitate extraordinară de a mobiliza oameni și organizații pentru cauze nobile. Mișcă lucrurile în direcția bună și toată lumea o urmează pentru că pur și simplu este credibilă și poți avea deplină încredere că totul va fi chiar mai bine decât ar putea să se aștepte oricine. Să organizezi 6 convoaie umanitare în 19 județe și să aduni 900.000 eur înseamnă o muncă enormă zi și noapte și pur și simplu nu știu cum reușește să facă față. Tot respectul pentru tot ceea ce face și multumim mult!
Împreuna cu Andreea Marin am lansat de curând o nouă ediție a campaniei NENSP și anul acesta vom avea un umăr dublu de Ambasadoare din diverse orașe ale țării. Ca noutăți, venim în acest an și cu pachete de tratamente personalizate, care să ducă la o transformare radicală, oferite de către saloanele partenere clientelor lor care nu au fost atât de norocoase să fie alese Ambasadoare în campanie și tratamente signature pentru față și corp la prețuri foarte avantajoase – 99 lei. Plus cutii NENSP cu produse cosmetice de folosit acasă: două tipuri de cutii pentru față și două pentru corp, plus o supriză: o cremă specială creată pentru Andreea Marin. Suntem nerăbdătoare să-i cunoaștem pe Ambasadorii noștri în curând pentru că anul acesta încurajăm și participarea bărbaților.
Pe perioada stării de urgență, cât saloanele nu sunt accesibile, multe dintre noi am avut nevoie de sfaturile perfesioniștilor. Hai să o luăm pe rând și să ne recomanzi produse de pe topline.ro pentru nevoi specifice:
Cum ne vopsim părul singure acasă?
Vopsitul părului acasă singure ne poate da bătăi de cap, trebuie luat în calcul că rezultatul final va fi diferit de cel din salon, unde suntem vopsite de un specialist care are la îndemână toate produsele profesionale necesare acestui proces de colorare și care ne aplică vopseaua pe păr corect și uniform, putând face tot felul de combinații de culori pentru ca noi să avem la final rezultatul mult dorit.
Cu răbdare și puțină îndemânare, putem să ne vopsim părul și singure acasă, unde vom avea nevoie de: o vopsea profesională + oxidantul aferent, mănuși, cântar (pentru a cântări cu exactitate cantitatea de vopsea și oxidant necesare), un bol de preferat din plastic și nu metal, pensulă, manta (pentru a ne proteja hainele) și produsele complementare sistemului de vopsire (șampon + balsam/mască pentru păr vopsit și o gama de protecție și prevenție pentru păr în momentul vopsirii).
Recomandarea mea este:
Vopseaua profesională LumiShine de la Joico, ce repară și colorează părul în același timp, grație tehnologiei pe care o conține, “ArgyPlex Technology”, ce combină puterea a trei formule complexe avansate, dovedite ca fiind benefice pentru repararea părului și pentru păstrarea pigmentului în firul de păr, asigurând rezultate excepționale, vibrante și strălucitoare și având o cantitate foarte mică de amoniac.
Vopseaua trebuie utilizată împreună cu oxidantul aferent.
Modul de utilizare este următorul: raportul de mixare este de 1:1, adică o parte vopsea și o parte oxidant (ex: 50 gr vopsea + 50 gr oxidant) se amestecă bine și se aplică pe păr, se lasă să acționeze 35 de minute după care se îndepărtează de pe păr cu apă.
Urmează șamponarea cu un șampon pentru păr vopsit și aplicarea unei măști sau balsam, în funcție de ce nevoi avem.
Spuneam că este bine să utilizăm și o gamă de protecție și prevenție pentru păr în momentul vopsirii, cum ar fi: Serviciul revoluționar Moroccanoil Color Complete prin folosirea a două produse care conlucrează într-o perfectă sinergie pentru absorbția și potențarea maximă a culorii:
PASUL 1: Moroccanoil ChromaTech PRIME
Primul pas pentru regimul din salon este ChromaTech PRIME, care ajută la maximizarea depozitului de culoare și egalizează porozitatea părului pentru rezultate uniforme, în timp ce calmează scalpul pentru un minim de disconfort în timpul serviciului de colorare, ce se aplică prin pulverizarea lui pe păr prin secționarea acestuia înainte de vopsire.
PASUL 2: Moroccanoil ChromaTech POST
După realizarea serviciului de colorare, ChromaTech POST este un pas esențial în sigilarea culorii, pentru o menținere pe termen lung, acționând ca un scut ce repară atât sursele de deteriorarea mecanică, cât și cele chimice. Bazandu-se pe o tehnologie inovatoare COLORLINK™, acest serviciu vital de post-colorare ajută la realizarea unei matrice în structura de cheratină a părului, captând culoare, în timp ce formează un scut protector care nu o lasă să se piardă. Se aplică pe păr evitându-se atingerea scalpului, după ce părul a fost șamponat, se lasă să acționeze 10 minute, după care se clătește cu apă din abundență.
Putem utiliza și Masca de păr nuanțatoare de la Moroccanoil – Color Depositing Mask, dacă dorim o schimbare de culoare temporară. Acestea vin în 7 nunațe și au beneficii duale: atât de reparare în profunzime, cât și de colorare. Pentru prima data, produsele Moroccanoil sunt ambalate în tuburi din 50% plastic reciclat. Cu această colecție, Moroccanoil atinge un target variat, creând culori îndrăznețe: Hibiscusși Aquamarine– nuanțe de fuchsia și albastru electric, pentru cei care vor să se joace cu culoarea, transformându-și nuanța existentă sau părul proaspăt decolorat și obținând culori ce ies în evidență. Pentru perfectioniști, gama conține trei nuanțe ce conferă un boost și intensitate culorii existente: Platinium – un gri metalic, Rose Gold – nuanța aurie de piersica și Bordeaux – un burgundy intens. Iar pentru cei mai conservatori, nuanțele de Cocoa și Champagne previn mătuirea culorilor cauzată de șamponare, soare sau unelte fierbinți.
Recomandarea specialiștilor este de a lăsa masca să acționeze timp de 5/7 minute, dar pentru rezultate mult mai intense se poate lăsa și timp de 10 minute.
Cum îndepărtăm manichiura semipermanentă ?
Pentru a îndepărta manichiura semipermanentă, avem nevoie de dizolvant, folii de aluminiu cu cotoneta din bumbac și un bețișor de bambus sau un instrument de metal. Înainte de pașii specificați mai jos, se poate aplica și ulei pentru cuticulă, pentru a evita deshidratarea unghiei și a pielii din jur.
- Se îmbibă cotoneta din bumbac cu dizolvant.
- Se pune pe întreaga suprafață a unghiei.
- Se împachetează pentru 5 până la 10 minute în funcție de ce brand de semipermanentă avem pe unghii.
- Desfacem folia de aluminiu la fiecare deget în parte .
- Înlăturăm cu instrumentul sau bețisorul produsul rămas.
Ce produse pentru epilat recomanzi?
În acesta perioadă, soluțiile sunt limitate. Totuși, exista posibilitatea de a ne păstra pielea catifelată, cu un minim de efort. Punem la dispoziție un kit special conceput pentru epilarea cu ceară acasă. Acesta cuprinde un concept complet pentru epilare, cu produse Depileve. Kit-ul cuprinde încălzitorul de ceară, cartușe de ceară Depileve împreună cu hârtie de îndepărtat și produse de îngrijirea pielii după epilare.
Procesul nu este deloc complicat, ceara se aplică în sensul creșterii firului de păr și se îndepărtează, trăgând hârtia perfect paralel cu pielea. Imediat după, se aplică produsele de după epilat, pentru prevenirea inflamațiilor și creșterii firelor de păr pe sub piele.
De asemenea, există și produse pentru întârzierea creșterii firelor de păr, astfel procesul de epilare poate fi prelungit la 4 săptămâni.
Ce tratamente faciale putem face singure acasă?
Tratamentele cosmetice faciale profesionale pot fi înlocuite periodic, cu o rutină completă de îngrijire acasă.
De exemplu, putem opta o dată sau de 2 ori pe săptămână, pentru o curățare profundă, compusă din lapte demachiant, loțiune tonică și exfoliere, aplicarea unei măști faciale, urmată de aplicarea unui ser concentrat în ingredienți activi, pentru o acțiune profundă la nivel de țesut, și sigilăm totul cu o cremă pentru față și o cremă specifică de ochi. În funcție de condiția tenului, deshidratat, sensibil , sau cu prezența ridurilor, ne alegem produsele specifice. Pentru a veni în întâmpinarea doamnelor, în acestă perioadă, specialiștii companiei TopLine pot fi contactați direct de pe site-ul toplineshop.ro pentru alegerea produsele cele mai potrivite.
În acest sens, am creat kit-uri care să respecte cele spuse mai sus, pentru simplificarea alegerii : un set Guinot de hidratare, un set Academie pentru regenerare, un set Guinot Antiageing sau un program intensiv de lifting și fermitate.
La capitolul tuns totul devine foarte complicat. Ai vreun sfat?
Recomandarea noastră este să nu vă tundeți părul acas singure și să așteptați ca saloanele preferate să-și redeschidă porțile pentru a vă lăsa pe mâna specialiștilor. Acasă puteți face mai mult rău decât bine. Dar, puteți folosi produse de hidratare, reparare și prevenție pentru apariția vârfurilor despicate și deshidratarea părului, precum șampoane, măști intens hidratante, de reparare sau pentru netezire.
Ca sfat, puteți utiliza:
- “Mending infusion” de la Moroccanoil, produs de finisare pentru remediere instantanee ce reface vârfurile despicate.
- Uleiul tratament care se aplică imediat după spălarea părului tamponat cu prosopul. Acesta se încălzește între palme și se aplică uniform pe lungimi și pe vârfuri. Uleiul tratament este perfect pentru protecția culorii, oferă și protecție termică, cuticula se închide, hidratarea menținându-se în interiorul firului de păr, astfel părul este mult mai sănătos și strălucitor, devine ușor de pieptănat și coafat. După uscare, putem aplica din nou ulei pentru retușare, finish și luciu. Majoritatea tratamentelor au o aromă plăcută, care se menține până la 24h, devenind adevărate parfumuri pentru păr, așa cum sunt cele din gama Shimmer.Me de la Kevin Murphy, Joico, Goldwell sau Moroccanoil .
- Spray Moroccanoil Color Complete pentru proteție și prevenție, care acționează ca balsam fără clătire pentru protecția activă împotriva decolorării părului, hidrateaza, previne despicarea vârfurilor, protejează firul de păr împotriva razelor UV și oferă protecție termică.
În interviul acesta ți-am aflat toate secretele de frumusețe, dar puțină lume știe că tu ești și instructor de yoga. Mi-ai spus de multe ori că yoga te ajută să-ți păstrezi optimismul și tonusul ridicat. Poți să ne spui un exercițiu simplu care să ne ajute să ne menținem starea de bine?
Yoga în general ne ajută să ne menținem starea de bine și să fim optimiști. Recomand practicarea yoga măcar câteva minute în fiecare zi.
O postură foarte simplă și foarte ușor de făcut este Prasārita Pādottānāsana.
Posturile realizate cu capul aplecat sunt excelente pentru a-ți îmbunătăți circulația în zona capului, ajutându-ne să eliberăm tensiunea și alte emoții negative acumulate. Aceasta postură fortifică coloana și musculatura și îmbunătățește flexibilitatea șoldurilor. Se realizează masajul organele abdominale și este excelentă pentru sistemul nervos. Așadar, departează picioarele aproximativ 1 metru. Tălpile sunt paralele și orientate puțin în interior. Îndreaptă spatele și pe expirație apleacă-te mult în față din pelvis, apoi plasează palmele pe sol în linie cu talpile. Lasă capul să ajungă pe podea sau să atârne în jos pentru 5 inspirații și expirații. Apoi, punând mâinile în șolduri, te ridici la verticală.
Diana, îți mulțumesc încă o dată pentru interviu! A fost o plăcere, ca orice întâlnire cu tine!